June 29, 2009

anak kecil itu juga punya hati

fuhh. penatnye keje ari nie. stay kat tadika sampai nk dkt pkul 8 sbb ada bdk tadika yg transit lmbt balik. so,kena la tggu sampai last person balik,bru la sye leh balik. penat,tp enjoy sbb i've chance to met people wit different behaviour. esp budak2. seronok bila ada ngah diorg. penat tu jgn ckp la. mmg penat tp best. sye sgt suke kanak2. kalau diberi pilihan,keje kat pejabat besar ngan gaji besar dgn jga budak dgn gaji x sebesar mana,i rather pilih tadika. spjg 2 bln bcuti,itulah keje ku saban hari. i'm enjoying every single day of my life as a kindergarden teacher. hehe.
today's story,sorg budak nie namanye azhari yusri. sedang kami bercerita tentang nabi muhammad dan sejarahnye,tetibe die bgn dan berkata
"cikgu,atuk sye dah meninggal. saya rindu kat atuk saya" "
then,suddenly he started to crying and he said,
"macam mana saya nk jadi budak baik nie. saya nak jadi budak baik sbb atuk saye tengok sye kat syurga. saya nk masuk syurga ngan atuk saye."
hes only 5 years old and understands life so much. maybe kite yg dah lama menetap kat bumi Allah nie x pernah pun rasa camtu kan. so,after that,he try to be a good boy walaupun sbnrnye die la antra budak yg plg x reti nk duk diam dlm tadika tu. he made me think about life. bagaimana Allah dah tetapkan hidup mati kita,pejalanan hidup kita. kita x tahu apa yg terhidang sehingga kita nampak apa yg dihidangkan. so,think about it my friend

2358
desa anggerik

*still think about my decision

0 comments:

 

人生は旅だ Template by Ipietoon Cute Blog Design