June 09, 2010

why!!!!

sory kalau post nie wat sape2 terase ke ape ke.but aku da xley nk simpan lagi dalam hati nie.
post nie da xde ayat bunge2,sume straight to the point. so,kalau nak terase ke ape...suke ati la k. aku x suruh pun ko bace ke ape.first skali nk melahirkan kekecewaan yang ade dlm hati nie.percaye atau,aku x penah ade best friend yg kekal ngan aku sejak aku kecik lagi. senang kate,aku nie kire mcm sorg2 je ah. mse skolah rendah,aku baik ngan sorg minah nie. tp after darjah 5,da x kawan sbb die jeles aku dpt lompat g darjah 5. so,aku de kwn biase2 je ah. xde ah org yg ley aku pcaye utk share mslh aku. tp xpe ah,time tu kecik lagi,so xde mslh sgt kot. bdk kecik je. aku pun x suke sgt cite mslh aku ngan family aku sbb aku ank sulung n aku xnk mslh aku nie susahkn lagi dorg sume nie. pi skolah menengah,mule2 aku dok 7 bln kat skolah agame nie. best kot sbb itu mmg surronding yg aku nak utk blaja. walaupun ummi kecewa sbb aku x dpt msuk sbp walaupun aku dpt 5A. terima je lah ye. aku de la rapat ngan sorg minah nie sbb die dok sblh aku. mmg rapat sgt. pastu,bln 7 lak tetibe aku dpt offer sbp. mmg trus pi ah sbb tu yg parents aku nak. tp lps aku msuk sne,aku dpt rase yg aku xley adapt. sbb pe? sbb aku dak skolah agama n mmg dibesarkan dlm suasana islamic. sedangkn bdk2 sbp,taw ah cne kan. tp hubungan aku ngan kwn aku yg kat skolah lme tu tputus. maybe sbb aku ngan die dok asrama. tp xpe ah. aku try ah lg nk crik best friend sbb standard ah bdk remaja bru nk besar,kwn2 la influence die plg besar kan. so,aku rapat ah ngan sorg dak nie. tp friendship kitorg x lame sbb ade org jeles ngan kitorg n fitnah aku mcm2. ckp aku suke kutuk kwn baik aku ni n mcm2 lah. n bdk yg ckp aku mcm2 tu ialah dormmate aku sdiri. so,skali lg aku dikecewakan. fyi,aku mmg x suke skolah tu(bdk2 esp) sbb dorg slalu pndg aku smcm sbb aku x huha2 mcm dorg. x social mcm dorg sbb aku x dididik mcm tu.tp bile da form 5,aku jd mcm dorg. dan itu la satu bnde yg amat aku regret smpai skrg.lpas aku abes skolah,msuk matrik. time tu baru aku rase nikmatnye bile someone ade bile kite perlukan die. credit to ema,bie n ryhan for giving me the best friendship i've ever had. after abes matrik,aku msuk u. kat situ bermula la satu episod dlm hidup aku bile aku diperkenalkan ngan kakak2 n abang2 n kawan2 yg sejalan ngan aku. ukhuwwah tu indah bile kite bertemu dan berpisah kerana DIA. even skrg bile aku da pindah u laen pun,ukhuwwah tu tetap ada. kalau aku de mslh,aku teringin nak pi kat depa blik...tp aku segan. takut menganggu pulak.so,pendam je la yg terbaik. then,awl thn nie aku de join 1 program nie. kire mcm aku jd kakak utk adik2 yg bru lpas spm nie. mmg rapat. esp dgn dua hamba Allah yg aku rasakan seperti adikku sendri. tp skali lagi aku dikecewakan...dan aku sgt sedih sbb mereka ini sgt ku syg......yg sorg tu mmg sgt2 rapat...tp ntah la,sejak keblkgn nie aku da x rase mcm tu...he/she wasnt there when i need them. aku ley rase yg dorg tgh de mslh tp dorg...ntah la...aku x taw dah...putus asa pun ade...tp aku xnak ade perasaan tu sbb Allah x suke kan...so hati,bertabahlah. sory kalau post nie kalau ade yg terase...

4 comments:

kaduk said...

lek r kak...tamau r cmni..yg penting akak da wat baik dgn org len..=)

nabila saat said...

winu sama kamooooo jgk asma..!!!!

Akrom Shamsuri said...

hmm,,,stuju ngan dayat

dhiyaiman said...

dayat n am:penat da ah rilex...kalau asyik kne pijak je,xleh gak kan
bie:rindu kamu sgt3...rindu nk manje2 ngan bie...nk nanges2 ngan ema...nk tgk ryhan kelam kabut...

 

人生は旅だ Template by Ipietoon Cute Blog Design