April 11, 2010

bijaknya mereka

dikala ini,baru sahaja selesaikn KBM di SMK Serendah.
penat,itu sudah mesti. tp puas tu mengatasi segalanya.
puas melihat adik2 ini sudah kembali ke jalan asalnya...insyaallah,kita sama2 doakn ye
sedang dlm pejlnan kerumah bersama abah,tetibe ada la air gas dalam kereta tu
haus pulak kan rasa. then,tanya la abah.
Akak:"Abah,air nie leh minum lagi x?"
Abah:"air tu da lame dah. minum la kalau x rase pelik"
then minum la. mmg rasanya x berubah pun
then abah cakap lagi
Abah:"Pandai btul anasir2 nie kan. air tu elok lagi sbb ade gas pastu ade h gula lagi.mmg la bakteria x idup. tp manusia suka sgt minum air camtu. mmg la manusia tu cepat mati n bakteria pulak makin banyak"
hmm,betul jugak ape abah ckp tu. air gas tu mmg sedap sgt minum. tp kita x penah nk tgk sgt ape ingredientnya. pastu sekarang pun mcm byk sangat dengar pasal orang mati mengejut. orang tu kita tgk mcm sihat tp tetiba je dgr cite dah meninggal, sungguh,mati itu benar dan kita x kn tau bila kita akan dijemputnya.
tapi yang paling penting sgt2 skrg,kita kena aware dgn surrounding kita yang banyak sangat cubaan untuk kita keluar atau tersasar dari jalanNYA. kita adalah antara yang bertuah kerana terpilih untuk berada dijalanNYA. jangan mengalah kalau cubaan itu rasanya seperti tidak tertahan kerana ALLAH xkan bagi cubaan kepada hambaNYA yang tidak mampu untuk bertahan. trust yourself. 

p/s:masih sedang berusaha menyiapkn 50 soalan circuit yang perlu dihantar esok. masih juga berusaha untuk belajar menulis dengan lebih baik. sila beri tunjuk ajar!!^_^

0 comments:

 

人生は旅だ Template by Ipietoon Cute Blog Design