July 04, 2011

perihal cuti

update jalan-jalan

1. haramain
keyword = SABAR
serius,itu je yang aku belajar sepanjang 12 hari 10 malam aku jadi tetamu Allah. sabar dengan kerenah pakcik-pakcik imigresen yg aku sendiri tak pasti berapa kali kitorg kena cek macam-macam la.manusia. sabar dengan ujian [ tu sudah mestilah kan. Allah sayang aku,tu yang Dia bagi aku ujian banyak2 supaya aku sentiasa datang dekat kat Dia untuk minta penyelesaian]. bayangkan aku kena habiskan tawaf kat tingkat satu,which is keluasan dia lebih kurang macam padang bola juga la sambil tolak wheelchair sambil racing dengan pak-pak arab yang tolak wheelchair sama dengan aku. tapi tahniah untuk adik-adik aku yang bsama-sama bjuang untuk habiskan 7 kali tawaf tu. semoga Allah menganjari husna dengan auni dengan sebaik-baik ganjaran. tapi sekarang,sumpah aku rindu rumah itu. betapa terasa kerdilnya aku dihadapan Tuhanku nanti. Ya Allah,rahmatilah kami dan berilah keampunan kepada kami. semoga aku dan mereka masih lagi punya daya dan punya waktu untuk datang menjadi tetamuMU ya Allah.

2. PERSIS
stands for Perkampungan Siswa Siswi Ikram Selangor. kira macam summer camp la. haa,ingat kat oversea je ke ada summercamp. ^_^. ok,sangat superb. jumpa pula dengan mereka-mereka yang sangat awesome. belajar macam-macam,kongsi macam-macam. nanti buat post lain pasal PERSIS nie,ingatkan ye! tapi overall,superb gila habis.

3. SABAH
Agak-agak dalam 2 minggu kat PERSIS,rehat sehari,terus terbang pi sabah. so,basically tak unpack apa-apa. campak-campak je. sini keja jadi babysitter [ asal,x percaya?] kerja tetap setiap kali cuti sem. basically,kerjanya jadi supir untuk umar abdul aziz dengan muhammad umair dengan khadijah. pick them from school,send them to sekolah agama,bawa dorg g kedai [jajan!!] tapi untuk hari nie extra special sikit sebab semua ada kat rumah [ umar cuti sebab larian 1 malaysia,muhammad dgn khadijah cuti sebab umar cuti. LOL] oh lupa,ada lagi sorg yg perlu dibabysit. fatimah,1 tahun. hoh,memang terasa gila macam mak orang hari nie. i have to deal with every single one of them. memang penat tapi bebaloi2 wa ckp lu. dapat la belajar skill parenting sikit2. persediaan keatas baitul muslim kata sesetengah orang [^_^]

jadi,itu dulu untuk sekarang. sabah dah satu hari hujan,non stop. doakan tak banjir. nanti sambung lagi.

AM : Dahsyat gila media buat perhimpunan dengan BERSIH 2.0. cuci habis pemikiran orang-orang yang selama nie x paham pun BERSIH tu apa dan kenapa. moga Allah bersama orang-orang yang benar....

2 comments:

aamalinaazman said...

huuuu..dh x nmpak gunung kinabalu dari rumah saye..huuu

dhiyaiman said...

saye pun.....

 

人生は旅だ Template by Ipietoon Cute Blog Design