July 31, 2011

penggal kelima


angin pagi menghembuskan nafasnya kala diri ini masih mati. setelah dihidupkan kembali,cahaya matahari memancarkan sinarnya. esok dia datang. dan aku harap aku bersedia. kisah lalu biarkan berlalu. mungkin aku yang terlalu berpegang harap pada manusia yang sering lupa pada janjinya. harapku disandarkan pada DIA yg tak pernah lupa pada janjiNYA. aku cuma manusia penuh khilaf. dan moga esok yang datang mengajarku menjadi insan yang menepati ikrar pada Rabb nya.  ahlan wa sahlan ya Ramadan. moga hari esok yang dilalui penuh kelazatan. aku ingin menjadi insan yang sempurna di sisi Rabb nya walaupun hakikatnya tiada yang sempurna. Ya Rabb,hamba datang padaMU,kuatkan aku dan lindungi aku dari putus asa,kurniakan aku ilham untuk aku berjuang di bumi yang kau pinjamkan.


0 comments:

 

人生は旅だ Template by Ipietoon Cute Blog Design