May 23, 2011

bulan mei

Wah! pejam celik,dah dua minggu aku cuti. Bulan mei penuh dengan suka duka. Sukanya sebab saya dilahirkan dalam bulan ini dan dukanya sebab peperiksaan akhir pun dalam bulan ini juga. Dan dalam dua minggu tu macam-macam berlaku. Terima kasih kepada insan-insan yang mengisi hidupku.

Sushi king
Terima kasih kepada yang membayar. Cadangnya cuma nak makan lamb chop kat kampung baru tapi rupanya kedai tu Cuma buka time malam. Jadi,ke KLCC nak makan aiskrim tapi rupanya kedai tu dah tutup. Alih-alih,ke sushi king sebab mereka sangat suka. Saya tak suka,tapi sebab kan mereka nak treat birthday,ikut sajalah. (tak sedap….Cuma ada sejenis dua yang boleh masuk dalam tekak. Ye,saya tekak orang kampung)


Usrah
yang ini memang tak boleh tinggal. saya ada dua usrah. Satu dengan remaja. Satu lagi dengan adik-adik IMR. Yang dengan remaja tu,sekali dengan adik-adik sekolah rendah dengan sekolah menengah. Best gila wa cakap lu. Sebab bergaul dengan adik-adik nie rasa diri muda sentiasa dan kita ada peluang untuk sampaikan ilmu kita pada generasi akan datang.kalau usrah dengan adik-adik IMR nie pun best sgt,sebab boleh x bayangkan bila engineer jumpa doktor(sort of la). Best sangat!! Ahad lepas,kitorg buat usrah yang terakhir sebelum adik-adik nie semua balik kampung. Ada lagi yang akan bertemu semester depan tapi ada juga yang dah kena posting. Best sebab dapat surat cinta. 9 keping semuanya.. best tak tahan wa cakap. 

Nangis kot baca. Depa kata saya suka senyum. Pelik,sebab saya bukan orang yang suka senyum sebenarnya. Tapi bila ada dengan depa,memang sangat best. Usrah kan keluarga,dan saya sangat gembira dengan keluarga saya. Moga ukhuwwah yang terjalin adalah untuk selamanya,insyaallah….^_^

Konvo
Nie makcik tersayang saya. Dia lah yang mengheret saya ke konvo. Konvo sangat bosan okeh. Sangat lama( tu sebab utama kenapa bosan). Nasiblah exam dah habis time tu,and hati tengah murni nak teman nenek tersayang( saya kan cucu tersayang…^_^). Tahniah la makcik sebab dah dapat segulung ijazah setelah 3 thn setengah dan 5 setengah menunggu. Bila mau belanja??

Umrah
Insyaallah kalau masih diberi nafas,satu keluarga termasuk nenek sebelah abah dan nenek sebelah ummi akan pergi sekali bersama-sama dengan rombongan pakcik-pakcik dan makcik-makcik kawan-kawan abah dan ummi. Sebelum pergi dah dapat task: kena jaga nenek. No hal lah!!. Doakan ya semoga segalanya dipermudahkan. Kami akan berangkat 30 mei jam 1 tgh hari (kot!)

Tu je kot buat masa nie. Macam dah penat bebel. Oh ya,dalam cuti nie dapat hobi baru. Baca novel. Haa,baru habis
i.                    Untuk kamu Teja Aulia
ii.                 [tunas]
iii.               aA +bB
dapat pulak terjemah tafsir Al-quran per kata. Terima kasih abah!!
So,macam mana dengan cuti korang pula?? 

1 comments:

Anonymous said...

sushi la sedap. nyum3 !! :)

 

人生は旅だ Template by Ipietoon Cute Blog Design