May 06, 2011

kadang-kadang,kita kna paksa diri kita buat benda yg kita tak suka. sebab kadang-kadang benda yg kita tak suka tu la yg sebenarnya terbaik utk kita.



alhamdulillah,masih diberi peluang bernafas dan memperbaiki diri. syukur masih punya waktu utk aku buktikan aku bukan sampah yang Allah jadikan utk cemarkan bumi tuhan,tapi sebaliknya memakmurkan. terima kasih atas doa dan ucapan kalian. amat-amat perlukan disaat diri terdesak untuk mencari erti hidup. 




baik,ke cerita asal. aku bukan seorang yang sukakan perubahan. kind of yg suka stick to the same routine. [teruk] kalau berubah pun,bukan sikit2,terus 360 darjah [ye,aku bukan org yg sabar]. tapi hari ini,aku terima perubahan itu. and like i said,Sometimes, we forced ourselves bound for the things we do not like to do, because sometimes the things that we do not like things are the things that are really best for us. terima kasih kepada yang memaksa,terima kasih kepada yang membayar dan terima kasih kepada yang menunggu dengan penuh sabar.




Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.[2:216]







p/s : selamat menghadapi peperiksaan pada mereka. usaha sudah,ikhtiar sudah,sekarang berserah dan bertawakal semoga Allah berikan yg terbaik utk kita setimpal dengan usaha dan ikhtiar kita. jika apa yang kamu dapat tidak seperti yg kamu mahu,maka bersyukurlah kerana Allah masih sygkan kamu dan kerana itu kamu diuji...senyumlah..^_^



0 comments:

 

人生は旅だ Template by Ipietoon Cute Blog Design